שמירה על יומן מזון ופעילות מובילה להצלחה בירידה במשקל ויעדים בריאותיים.

journal-clip-art-35112

שמירה על יומן מזון ופעילות = הצלחה בירידה במשקל ויעדים בריאותיים.

ממש לפני תקופת החגים…. זהו זמן מצוין לבדוק ולחדש את היעדים שלנו וליצור תכנית שתעזור לנו להתקרב ליעדים הללו ולהתמסר אליהן עם תשוקה ומטרה.

אך לפני שנתרכז בתכנית שתקרב אותנו אל היעדים שלנו, יהיה נכון ללמוד בדיוק איפה אנחנו עומדים היום ולהבין מה חסם לנו את הדרך להצלחה.

תיעוד ביומן היא דרך מצוינת להאיר על מה באמת קורה בחייכם ובדיאטה שלכם.

אז למה אני מתכוונת כשאני אומרת יומן?

ובכן, כשאני אומרת יומן אני מתכוונת לרישום המזונות שהנך אוכל ולרישום הפעילות שהנך מבצע.

אז איך מתחילים? התחילו לכתוב את כל הדברים שאתם מכניסים לגוף, כולל משקאות ואוכל, חטיפים ואפילו את הפירורים שאתם מלקטים אחריי הילדים שלכם. בנוסף, רשמו גם את כל מה שאתם עושים פיזית.

היומן הזה יאפשר לכם להבין טוב יותר את המניעים לפעולות שלכם. כתיבה ביומן תעזור לכם להבין איפה המעידות האישיות שלכם, וברגע שתחשפו אותם, תוכלו להתרכז באיך ניתן להימנע מהם.

תדאגו שהיומן שלכם יישאר קטן ולא מסורבל כדי שתוכלו לקחת אותו עמכם לכל מקום בקלות ותוכל להשוות אותו עם רישומים משבועות קודמים. יש דוגמה ליומן כזה באתר שלי תחת הלשונית "מקורות חינמיים", אבל אני מעודדת אתכם להתאים באופן אישי את היומן שלכם לאישיות שלכם. בנוסף לעמודות אודות הארוחות ומרכיביהן והפעילות הגופנית שאתם מבצעים, אני גם ממליצה להוסיף את 4 העמודות הבאות:

עמודה שתציין את רמת הרעב שלכם לפני כל ארוחה, (אם אתם ממש רעבים, קצת רעבים, או לא רעבים בכלל).

עוד עמודה שתציין כיצד אתם מרגישים לפני שאתם מתיישבים לאכול (האם אתם לחוצים, רגועים, שמחים, מוטרדים, מדוכאים וכו').

עוד עמודה שתציין היכן הארוחה התרחשה (באיזה מקום בבית אכלתם את הארוחה, האם זה היה במסעדה ואיזו מסעדה, האם הייתם עם משפחה או חברים איזשהו, ואם מי אכלתם את הארוחה).

ועמודה נוספת שתציין כיצד הרגשתם אחריי הארוחה.

אחרי שבוע של רישום שכזה ביומן אתם תגלו מסקנות מעניינות מאוד בנוגע לעצמכם ולהרגלים היום יומיים שלכם. אולי אפילו תגלו שאתם נוטים לאכול גם כאשר אתם בכלל לא רעבים או להפך, שאתם נוהגים לאכול שאתם גוועים מרעב ואין לכם שליטה במה שאתם אוכלים. אתם עלולים לגלות שסיטואציות מסוימות או חברה מסוימת או מקומות מסוימים לא תומכים בהרגלי האכילה החדשים שלכם ומציתים בכם התנהגות שלא תורמת לכם. תובנות אלה, יעזרו לכם ללמוד ולארגן מחדש את זמני האכילה שלכם בכדי לוודא זרימה קבועה של מזון בריא שיבטיח רמת סוכר יציבה ושתעזור לכם לשמור על רמת הורמוני הרעב שלכם בשליטה. התובנות הללו, גם יעזרו לכם בקבלות החלטות טובות יותר כשמדובר באיפה כדי לאכול. ובבוא הזמן, התובנות הללו, יעזרו לכם לרדת במשקל בקלות יותר ויכווינו אתכם לדרך הבטוחה ולשביל הנכון בכדי להצליח להגיע ליעדי המשקל שלכם וליעדים הבריאותיים שלכם.

תודה לך שהקדשת מזמנך לקרוא כתבה זו. אם הינך רציני/ת וברצונך לשפר את בריאותך ללא קשר לגיל או לנסיבות הנוכחיות בכל אשר יהיו, ומוכן/נה להשיג תוצאות טובות יותר בירידה במשקל, הצטרף/י לרשימת הדיוור שלי, וכך תקבל/י את העיתון השבועי שלי שמכיל תוכן מרתק בנושא הבריאות, מוטיבציה, מתכונים, המלצות לתוספים, אימונים קלים וגם הרבה בונוסים חינמיים והצעות מיוחדות. לחצו כאן בכדי להירשם. או בקרו באתר מרזים לחיים עבור עצות, הצעות ותכניות הבריאות ביחד עם עוד מידע כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *