איך להיפטר ממשקל עודף ומבעיות הבריאות אחת ולתמיד

healthy-people

איך להיפטר ממשקל עודף ומבעיות הבריאות אחת ולתמיד

האם אתה מוכן להיפטר מבעיות המשקל והבריאות שלך אחת ולתמיד!?

החלטתי לבדוק מקרוב את אבותינו הקרובים בכדי ללמוד עוד על המצב הבריאותי העכשווי של בני האדם. ניגשתי לבדוק גורילות אשר חולקות 97.8% מהקוד הגנטי שלנו וחקרתי את הדרך שבה הקופים האלה חיים ואוכלים, וכאשר בדקתי בצורה יסודית את מצב הבריאות שלהם וסיבות המוות, ניתן היה לקבוע מספר רב של דברים בנוגע לבריאות האנושית והרגלי החיים שלנו.

אחד מהדברים המדהימים שנתקלתי בהם במחקר שלי היה שבחלקה המוקדם של המאה ה20, כאשר גורילות רק התחילו להישמר בגני חיות למיניהם באירופה ובצפון אמריקה, האכילו אותם באותם מזונות שאכלו התושבים המקומיים במקום להאכיל אותם במזון אשר  דומה לזה שניתן למצוא במקומות המחייה הטבעיים שלהם. גורילות קיבלו בעיקר מזונות עשירים בחלבונים מן החי ו מספר מנות של “עוגיות מזינות” בכל יום. העוגיות הללו עשויות מתבואה “לבנה”, סוכר ונוספו להם כמה ויטמינים בכוונה טובה לוודא שהגורילות יקבלו את האוכל המזין שהן זקוקות לו. חילקו להן גם ממתקים בכדי לקדם התנהגות טובה. במילים אחרות, גורילות ניזונו למעשה מתפריט של העולם המערבי שמבוסס על אוכל מעובד, עשיר בקלוריות וחלבונים ומעט חומרים מזינים – רחוק מאוד מהתפריט הטבעי שהיו מוצאים בטבע.

בגלל אורח החיים החדש שלהם, גורילות נפלו קורבן לאותן מחלות שגורמות למוות בעולם המערבי בבני אדם. מחלות אלה היו נדירות בין אנשים ממדינות העולם השלישי, בעיקר באסיה ובאפריקה, ולא היו קיימות אצל אוכלוסיות הקופים. גורילות בשבי אשר ניזונו מתזונה הנפוצה בעולם המערבי, הראו נטייה אצל שני המינים של השמנת יתר, סכרת, ומחלות לב. מחלות אלה לא נצפות אצל בגורילות בטבע.

שינוי זה בתזונה ובאורח חיים הוביל לאותה ההשפעה שיש על בני אדם, מחלת לב הפכה להיות סיבת המוות מספר אחד של גורילות בגני חיות בצפון אמריקה וקופים שמנים הפכו לנורמה. אפילו התמכרויות מזון הפכו דבר שבשגרה. בשנת 2005, לאחר שגורילה בת עשרים ואחת בשם ברוקס מתה מדום לב בגן החיות METROPARK בקליבלנד, ארה”ב, חוקרים החלו להעיף מבט מקרוב על בריאות ותזונת הגורילות. (1) גורילות בשבי נמצאו כבעלי רמות כולסטרול בדם גבוה, הנעים בין 281 ל 311 מ”ג.

בטבע, גורילות צורכות מזון בעל רמות נמוכות מאוד של שומן וחלבון, אבל גבוהות מאוד בסיבים תזונתיים. התזונה של גורילה בטבע משתנה גם בהתאם לעונה. הם צורכים פחות עלים ויותר פירות בעונת הגשמים. (4) שומרי גן החיות גם הבחינו בהתנהגויות מוזרות בין גורילות בשבי שמעולם נצפו בטבע, כולל הקאה של מזונות עשירים בסוכר ולאחר מכן בליעתם בשנית. התנהגות זו מעידה כי שינוי דפוסי התזונה מובילים להיווצרות של התמכרויות לסוכר ולמזונות מסוימים אצל גורילות בשבי. מאז הממצאים הללו, ב2008 ננקטו הצעדים הראשונים על ידי גני החיות והתחילו להרגיל גורילות להפסיק עם העוגיות הממוסחרות והמעובדות והחליפו את התפריט שהיה מלא בסוכר, פחמימות פשוטות וחלבון מן החי שגני החיות היו מאכילים גורילות במשך שנים, עם תפריט אוכל שיתאים יותר לתזונה הטבעית שניתן למצוא בטבע. ירקות ועלים ירוקים חזרו להיות שוב המרכיבים העיקריים בתזונתם והאוכל היה מפוזר במרחב שלהם ככה שהיו צריכים להסתובב על מנת לחפש אותו. בדרך זאת גורילות נהפכו ליותר פעילים כפי שהם באופן טבעי בטבע. זה הפחית את השכיחות של מחלות לב והשמנת היתר באופן מיידי ומשמעותי ועכשיו הגורילות בגני חיות חיות יותר מאשר אי פעם בעבר, עד סביבות גיל חמישים וארבע שנים ויותר.

(5) הדיאטה החדשה הועתקה במהירות על ידי גני חיות אחרות ועל ידי העברת הגורילות חזרה לתזונה הדומה לתזונה הטבעית שלהם, הם ריפאו את עצמם. זה אולי נראה כמו הגיון פשוט שגורילות צריכים לצרוך את המזונות הטבעיים להם אפילו בזמן שהם בשבי, בדיוק כפי שזה הגיון פשוט שאנו, בני האדם, צריכים לצרוך את המזונות הטבעיים לנו, גם אם יש ביכולתנו לייצר מזון אחר.

אז מהו תפריט המזון הטבעי עבור בני אדם?

כיום מחלות הקשורות להשמנת יתר הן הסיבה העיקרית לתמותת האדם. השמנת יתר נגרמת כתוצאה מצריכת קלוריות שעולה על כמות הקלוריות שיש בה צורך לקיים את רמת הפעילות שלנו, דבר שמוביל להרבה סיבוכים בריאותיים ותמותה מוגברת. (6) בכל העולם, יותר משני מיליארד איש סובלים מהשמנת יתר, בארה”ב, 35% מכלל האנשים נחשבים במשקל יתר. בארה”ב מוערכים כ300,000 מקרי מוות בשנה כתוצאה מהשלכות של השמנת יתר. (7) התפשטות השמנת היתר הובילה לריבוי  מקרי מחלות לב וכלי דם, סוכרת מסוג 2, יתר לחץ דם, סוגי סרטן מסוימים, ותופעות נוספות. בעוד גנטיקה יכולה להטות מראש אדם לצבור עודף משקל, הסביבה חייבת להיות תומכת בהשמנה על מנת  שהאדם ישמין.

חלה עלייה בזמינות מזון, במיוחד במזון עתיר בשומן רווי וקלוריות ריקות ממזונות מעובדים ולא טבעיים. אין מספיק חינוך לגבי השפעות הרגלי אכילה לא בריאים והשפעתם על הבריאות שלנו. ישנה גם ירידה משמעותית בפעילות של האדם הממוצע, עובדה שמשחקת תפקיד מרכזי בנושא ההשמנה והפיכה לתופעה ברמה של אפידמיה.

(8) על פי המכון הלאומי לבריאות בארה”ב, השמנת יתר היא הגורם המוביל השני של מוות שניתן למנוע בארצות הברית, מיד אחרי השימוש בטבק שמוביל עדיין במקום הראשון. עישון נשאר הסיבה המובילה של מחלות ומוות שניתן למנוע בארצות הברית, (10), והוא קשור למחלות של כמעט כל איבר בגוף. לדברי האגודה האמריקנית לסרטן, (11) כ 589,430 איש צפויים למות מסרטן בארצות הברית בשנת 2017. זה מקרה מוות אחד מסרטן מדי חמישים ושתיים שניות! הארגון מעריך כי אבחנות הסרטן העולמיות תעלינה מ 14 מיליון לכדי 22 מיליון בני אדם בשנה במהלך שני העשורים הבאים. טבק, השמנה, חוסר פעילות גופנית, ושימוש באלכוהול הם הסיבות העיקריות לתמותה מסרטן. מחלת לב היא הסיבה למוות מספר אחת ו 1 מכל 4 מקרי מוות וקרוב ל 600,000 מקרי מוות בשנה בארצות הברית בלבד. (12) מחלת לב היא הסיבה העיקרית למוות בקרב גברים ונשים בעולם המודרני  ומחלת טרשת עורקים היא המחלה הנפוצה ביותר בקרב מחלות הלב. (63) אנחנו יכולים לשנות את הסטטיסטיקות הללו באמצעות בחירות טובות יותר של מזון אשר תומכת יותר בבריאותינו!

תוכלו לקרוא על הדיאטה האופטימלית עבור בני אדם בספר שלי: דיאטת גרילה, תכנית לתזונה נכונה ואורח חיים בריא – השיטה שבעזרתה תנצחו במלחמה על המשקל, תשפרו את בריאותכם ותלמדו לשגשג ב”ג’ונגל” המודרני.

ספר זה חושף את הסוד של התזונה הבריאה למאכל אדם. למעשה, הדיאטה הזו היא לא ממש דיאטה, אלא תכנית תזונה ואורח חיים כוללת אשר מגובה בראיות מדעיות מוצקות מתחומים מדעיים שונים המשולבים יחד, כולל גנטיקה, מדעי האבולוציה, אנתרופולוגיה, זואולוגיה, רפואה, נירולוגיה, פסיכולוגיה ומדעי התזונה.

ספר זה מחזיק את הידע והנחיות צעד אחר צעד עבור קוראים שצריכים ליישם את התזונה האופטימלית למאכל אדם יחד עם הרגלי אורח חיים המיטיבים עם הבריאות.

מחקר של התזונה הזו  שינתה לי וללקוחות רבים שלי את החיים, ואני בטוחה שזה יהיה לזה את אותה ההשפעה על בריאותך ומשקלך.

תבדוק זאת בעצמך: דיאטת גרילה – השיטה שבעזרתה תנצחו במלחמה על המשקל, תשפרו את בריאותכם ותלמדו לשגשג בג’ונגל המודרני.

תודה לך שהקדשת מזמנך לקרוא כתבה זו. אם הינך רציני/ת וברצונך לשפר את בריאותך ללא קשר לגיל או לנסיבות הנוכחיות בכל אשר יהיו, ומוכן/נה להשיג תוצאות טובות יותר בירידה במשקל, הצטרף/י לרשימת הדיוור שלי, וכך תקבל/י את העיתון השבועי שלי שמכיל תוכן מרתק בנושא הבריאות, מוטיבציה, מתכונים, המלצות לתוספים, אימונים קלים וגם הרבה בונוסים חינמיים והצעות מיוחדות. לחצו כאן בכדי להירשם. או בקרו באתר מרזים לחיים עבור עצות, הצעות ותכניות הבריאות ביחד עם עוד מידע כאן..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *